W najnowszym numerze miesięcznika BRIEF ukazały się aż dwa obszerne artykuły Małgorzaty Bednarek z Migomedia. Małgorzata Bednarek radzi jak zaprojektować strategię, by marka odniosła sukces. Tytuł artykułu brzmi „Potrzeba nowych strategii marek. Witajcie w trudnych czasach”. Z kolei, w drugim artykule Małgorzata Bednarek dzieli się wiedzą odnośnie skutecznego rebrandingu.

Pierwszy artykuł porusza istotne kwestie odnośnie budowania strategii, która sprawdzi się w szybko zmieniających się realiach XXI wieku. Jeszcze w latach 90. XX w. komunikacja marketingowa była jednostronna – marki budowały wartość i wizerunek poprzez komunikaty kierowane do konsumentów. Firmy zamieszczały ogłoszenia reklamowe w telewizji, radio i prasie albo na plakatach, ulotkach oraz billboardach i… czekały na klientów. Dziś ta prosta strategia nie wystarczy co najmniej z dwóch powodów. Pierwszy z nich to oczywiście rozwój internetu i rosnąca popularność mediów społecznościowych. Branding on-line przybiera na znaczeniu. Opinie o marce oraz jej wiarygodność potencjalny klient bardzo często kształtuje na podstawie wizerunku marki w internecie. Drugi powód to ekonomiczne i społeczne skutki światowego kryzysu finansowego z lat 2008–2009. Ponieważ nic już nie jest takie, jak przed kryzysem, także marki muszą dostosować się do nowych realiów. Zwłaszcza gdy chodzi o zaufanie klientów.

 

W drugim artykule Małgorzata Bednarek odkrywa tajniki skutecznego rebrandingu. W artykule pt. „Co mówi logo Twojej marki? Skuteczny rebranding” ekspertka wyjaśnia, że początkiem życia marki jest branding, czyli kształtowanie jej wizerunku i budowanie pozycji w świadomości społecznej. Mianowicie, chodzi o to, by wypracować marce taką reputację, by zdobyła zaufanie a może nawet zyskała podziw. Ponadto najbardziej pożądane jest nawiązanie trwałych relacji z klientami; takich więzi, które przyniosą korzyści obu stronom. W kreowaniu wizerunku kluczowym zagadnieniem jest spójność komunikacji, dlatego czasami zachodzi potrzeba rebrandingu; dostosowania przekazu wizualnego i marketingowego do nowych realiów i strategii firmy.

 

Teksty obu artykułów dostępne są w najnowszym numerze miesięcznika BRIEF.