Jak wypromować już istniejącą stronę internetową firmy?


Jeśli postawione wyżej zapytanie dosyć często pada w firmie, ten artykuł jest bardzo istotny. Niezwykle przydatne przy promocji każdej firmy, która ma stronę internetową są wyszukiwarki. Mogą zapewnić skuteczną promocję firmy w sytuacji, gdy mamy ograniczony budżet na tradycyjny branding. Co można zyskać przez skuteczną promocję w wyszukiwarce? Niewiele osób wie jak działają wyszukiwarki. W Polsce wyszukiwarki generują dość duży ruch.

Wyszukiwarka działa dzięki systemowi wyszukiwania złożonemu z elementów składowych. Są to:

  1. Program wyszukujący
  2. Pajączek
  3. Baza danych
  4. Indeks

1) Program wyszukujący

To program, który powszechnie kojarzy się z wyszukiwarką. Jeśli klient wpisze w wyszukiwarce hasło, to program wyszuka w Indeksie dane słowa. Następnie program wyszukujący czyta znalezione strony z Baz danych i tworzy ranking (przydziela im miejsca) w wyszukiwarce na podstawie oceny zawartości serwisu firmy.

2) Pajączek

Pajączek czyta kod strony w sposób nieco inny niż przeglądarka. Pajączek interpretuje kod, omija znaczniki HTML, czyli zapamiętuje sam tekst. Spider umieszcza znaczniki w tekście. Znaczniki informują program wyszukujący, gdzie o tematyce strony i ważności tekstów na stronie, czyli gdzie w kodzie strony znajduje się przeszukiwany tekst (tekst może być w nagłówkach, tekście strony, tytule).

Pajączek czyta stronę, a następnie odnośniki (np. kategorie menu) do pozostałych podstron na stronie firmy. Dzięki temu zawartość podstron jest równie sprawdzona przez Pajączka. Według zasad usability do każdego miejsca znajdującego się na serwisie firmy powinny prowadzić, co najwyżej trzy kliknięcia. Pajączek następnie przechodzi na linki zewnętrzne do innych serwisów. I tam historia się powtarza.

Co warto zapamiętać?
Warto mieć linki do serwisu www firmy na innych stronach. Dzięki linkowaniu do firmy Pajączek odwiedzi ją częściej.

3) Bazy danych

Bazy danych to jednym słowem wszystkie strony, które zbadał pajączek.

4) Indeks

Indeks to zbiór wszystkich unikalnych zwrotów i słów z odnośnikami. Odnośniki odwołują się do stron w Bazie danych. Jak powszechnie wiadomo, najpopularniejszy silnik wyszukiwarek to silnik Google (mają go Google.pl, Interia.pl, HOGA). Według rankingów GemiusTraffic około 95% Polaków korzysta z Google.com

Popularność wyszukiwarek (domeny)

  1. Google.com 95.59%
  2. Onet.pl 1.49%
  3. Bing(MSN/live) 1.18%
    źródło: ranking.pl

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Wielkim sukcesem jest znalezienie się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce na wybrane przez nas słowa/frazy kluczowe. Wyobraźmy sobie, że każdy, kto ma stronę internetową chce być wysoko wypozycjonowany w wyszukiwarce.
Co zrobić, by firma była w rankingach wyżej od jej konkurentów?
Należy poznać zasady wyszukiwarek, które pomogą uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarkach.

Przy pisaniu tekstów na stronę i tworzeniu zawartości strony warto zwrócić uwagę na:

  1. Trafność zawartości tekstu do zapytań w wyszukiwarkach. Pajączek odwiedza stronę firmy i zapamiętuje tekst. To, co zapamięta jest ważne. Od Pajączka zależy sukces i pojawienie się szukanego słowa lub słów w treści strony firmy.
  2. Jaka jest wartość firmowej strony i jak dopasowana jest jej zawartość w stosunku do zapytania. O wartości świadczą TYTUŁ STRONY, DOMENA, czyli adres strony (jeśli adres jest związany z działalności, wtedy m.in. inni linkując do firmy wpisują adres strony np. ze słowem kluczowym).
  3. Częstotliwość danego słowa kluczowego w tekście. Należy pamiętać, by robić to mądrze. Za dużo słów kluczowych może być interpretowane jako spamowanie wyszukiwarki i to obniży pozycję firmy w rankingu. Warto zadbać o to, by częstotliwość słowa kluczowego w stosunku do całego tekstu oscylowała w przedziale 4-8%. Bardzo przydatne jest także sprawdzenie procentowej częstotliwości wystukiwania słów kluczowych występujących w tekście stworzonej oferty, bądź na stronie internetowej firmy.
  4. BOOST’y; poprawne zdefiniowanie i opisanie: H1, H2, H3, itd., obecność w katalogu, umieszczenie słów kluczowych blisko początku kodu strony, link popularity (popularność firmowej strony wśród innych serwisów. Dużo linków– odsyłaczy z innych (najlepiej popularnych) serwisów do strony firmy zwiększa jej jakość oraz popularność, co może przenieść się na wyższe wyniki wypozycjonowana w wyszukiwarce. Warto zadbać o to, by nagłówki zawierały istotne słowa kluczowe. Obecność w katalogu wpływa pozytywnie na miejsce firmy w rankingu wyszukiwarki.

Pozycjonerzy Migomedia przeprowadzają audyty stron klientów i sprawdzają czy dana strona jest przyjazna wyszukiwarce. Po wychwyceniu błędów, błędy są usuwane, a teksty na stronę optymalizowane pod kątem nie tylko marketingowym ale też pozycjonowania. Wtedy profesjonalne pozycjonowanie serwisu internetowego staje się znacznie bardziej efektywne.